2015年1月28日星期三

好唔好打流感針呀?!

流感肆虐,相信〝好唔好打流感針〞應該是近期最多人討論的民生議題。阿貓不在其位,本應不謀其政。不過,既然昨晚阿狗煞有介事提出來跟阿貓討論,不妨用來溫故知新傳染科常識。倘若大家對議題沒有興趣,就此拜別,內文只是阿貓阿狗的對話。

事緣昨晚阿狗聽網台D100節目,得悉港大內科某副教授呼籲市民盡快打流感針,尤其長者、兒童與長期病患,更提出政府應仿效美國立例強制醫護人員打流感針,要與僱傭合約掛勾。目的除保障他們外,更能防止他們傳染給病人。聽罷,阿狗見阿貓冇乜反應,忍不住發問。


狗:你點睇嗰「副教授」嘅發言?

貓:一句講晒,9噏。強制性接種流感疫苗?有副作用,邊位敢負責,嗰位「副教授」?疫苗生產商?特區政府?美國有?邊嗰州有?資料顯示美國醫護人員拒絕打流感針位列全球之冠,「條友」唔好齋噏當秘笈!

狗:點解你哋咁抗拒打流感針?

貓:唔係抗拒,係有冇需要嘅問題,知得越多,越覺冇咁嘅需要,咪唔打囉,明冇?你唔係唔知我N年前打過一次嘅後果,咪搞,冇下次。

狗:咁又係,上次教訓又確實刻骨銘心!如果真要強制咁點算?

貓:放心,冇咁易立到例,冇人咁蠢敢提出,皆因冇人夠種承擔後果,「條友」心唸D100只是網台,才會大放厥詞。

狗:其實流感針係咪有好大副作用?我唔係講公佈咗嗰D,係唔公佈嗰D

貓:你想講乜呀?!呢度講呢度散,唔該講白D

狗:冇,我睇過一份報導,講每年打流感針對人體免疫系統有害無益,鼓吹打流感針背後有極大〝陰毛〞。

貓:又嚟「陰謀論」,我知你講緊乜,學術界乜都可以研究,各說各理,我不想說三道四,何況不是我專科。

狗:咪咁官腔啦!我想知你嘅睇法。

貓:仲要問!我有冇叫你去打?

狗:唔係咁意思,我想知多D呢方面嘅料。

貓:唉!醫學界對人體免疫系統認知,今天依然停留在「只知其果不知其因」嘅階段,而「疫苗機理」是〝抗原抗體制衡關係〞,只有「被動」與「主動」嘅差異。接種疫苗,是主動出擊,用減毒「病原株」刺激人體免疫系統生成相應抗體,好讓接種者以後遇上同類「病原體」時,自動產生抵抗力。知道其機理後,便可邏輯推論其效益,按照需要決定要否接種疫苗便可。我知道這種答法很公式,但只能這樣講,人體結構因人而異,只有上帝能答的問題不要用來考醫生。

狗:依你講法,經常〝被動〞啟動人體免疫系統有違自然規律,對免疫系統確實有害無益。

貓:呢嗰說法不失道理,但現代醫學仍舊很侷限,這是無可奈何嘅事。

狗:既然係未有定論,咁就唔應該鼓吹,更何況要立例強制。

貓:唔駛理條「粉腸」9噏,反而他誣陷不打流感針的醫護人員會傳染病人才應投訴他。黐Q線,與其叫前線打流感針,不如增加多D人手,叫佢哋有時間洗手、洗手、洗手

狗:「條友」咁肉緊要強制打流感針,都唔知係咪同「疫苗商」有千絲萬縷嘅關係。

貓:嘿嘿!假設性問題我唔會答。

狗:我知,係我話有嘅,唔係點會無厘頭9噏。

貓:你有所不知,現在年輕學者都急於上位,有時確實會考慮不周。

狗:哈哈!老鬼則老鬼,講到呢D,你最有本事打官腔。

1 則留言:

  1. 日本醫生曾發表"所謂日本腦炎,其成因乃注射疫苗",
    但被各大利益集團壓下,不能廣傳.

    回覆刪除